Galoppgenombrott!

Idag var jag ute i snöyran och tränade på med Sören igen. Vi hade ett litet genombrott i galoppen idag! :)
Vi kom väl inte riktigt till något riktigt galoppjobb men vi lyckades iallafall galoppera på ordentligt utan några bockar och brallar, han kändes lite lugnare idag då han fått jobba på lite igår. Tror att det var som Frida sa, han hade gjort sig av med några myror igår. Och som vanligt har Anneli rätt, att jag måste rida på mer framåt. Igår kändes det inte som det var något bra läge att göra det, men idag när han var lugnare så red jag på mer framåt och det funkade mycket bra. Red på lite på långsidorna i paddocken och tog upp honom på kortsidorna. Så det blev många tempoväxlingar :p Hoppas att jag börjar hitta knapparna nu! Dessutom tyckte jag att han lugnade ner sig snabbare mellan galopperna än igår, förrutom efter sista, då fick jag gå ner till skritt en stund innan jag kunde trava av honom lite lugnare.

På söndag ska vi vara med på en liten klubbhoppning, fast vi kommer börja med en väldigt låg klass. Jag har ju aldrig hoppat med honom på riktigt, bara tagit några miniskutt. Så det ska bli spännande :) Imorgon är det skola och lite fix med Per, vi ska handla och slänga massa kartongskräp. På kvällen åker jag och Elin upp på stallet och kollar på lite hoppträning.


Lilla Gertrud och jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0