Helgen

Köldknäpp! Usch, otäckt och obehagligt. Min bil har varit mycket ledsen och inte förrän nu ikväll så kom den tillbaka till livet. Så det har varit lite spännande logistisk äventyr i helgen men det har funkat rätt så bra ändå.
Det blev ingen tävling igår, det var -30 grader hemma hos hästen så jag förstår verkligen att det inte varit någon höjdare att dra ner honom till stallet. Så kan det gå med vädret! Jag var iallafall på hoppningen hela dagen och kikade :)

Efter det så tog jag och Elin oss till Birsta och käkade, sen vidare till SRK för att gå på clinic. Det var riktigt roligt att se den. Först red Maria två hästar, en 5-åring och en 12-åring. Med ett rätt så enkelt och konsekvent system i framridningen så fick hon dem väldigt fina. Hon la mycket stor vikt vid att vara mycket noggran med alla små detaljer och att hästarna verkligen skulle bjuda fram på båda tyglarna. Min kamera ville inte alls samarbeta så jag har typ inga bra bilder alls att visa tyvärr.

Idag har jag varit på skolan och sen tittat på REAL gymnasiet som hoppade för Leig Hall, mockade åt Baxter och åkte sen hem en sväng för att sedan åka tillbaks till stallet igen. Vi hade ett tävlingsmöte med tävlingssektionen och planerade inför tävligen nästa helg :) Nu ska jag försöka komma ner i sängen, imorgon ska det ridas!


ja, det här var väl ungefär den bästa bilden :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0