Projekt ; Kök

Ett nytt spännande projekt tar form här hemma - renovera köket på nedre våningen så jag och Per kan flytta ner sedan :)

Det gamla köket är utrivet och nu ska vi fixa med golvet ikväll så att rörmockaren kan komma hit och dra om ledningar, vi ska inte ha diskhon på samma ställe som i det gamla plus att vi ska ha en diskmaskin. Pappa var här igår och tittade på elen och det är lite saker som ska fixas med det också, plus att taket ska målas. Sen är det time att börja med väggar och beställa hem allt det nya.

Vi har varit på Ikea och ritat upp ett nytt kök och jag tror  det kommer blir hur fint som helst!


här har jag knackat ner allt det gamla kaklet


håller på att ta ut diskbänken och skåpen under

Ikväll ska Peter komma ner och vi ska börja kika på att förbereda inför rörmockarens jobb! :)


print-screen från Ikeas planeringsverktyg - ungefär såhär ska det bli i slutänden!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsan,

så roligt med nytt kök och lite förändring. Ritningen på det nya köket ser riktigt schyst ut, ska bli kul att se hur det färdiga resultatet blir. Och bra att ni dokumenterar, det är sånt man lätt glömmer!



Jag jobbar på Byggla.se. Där kan du se hur andra renoverar/renoverat kök, visa upp din egna köksrenovering och bli inspirerad. Ibland försvinner all inspiration, speciellt när man står mitt i allt byggdamm, och då finns Byggla där för att peppa och tipsa. Du kan maila mig så berättar jag mer. Är du intresserad kan du få en liten present :)

Lycka till med köket!

Mvh

Vendela på Byggla

2012-02-24 @ 11:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0