Ponnyvaktandet

Har ju glömt att skriva om vaktandet av ponny!

Igår var första dagen jag hade honom, red till ridhuset med Elin. Hon hoppade lite med Blåsan, själv tog jag det väldigt lugnt. Skrittade mest runt och kollade på Elin. Han var en ganska klurig herre, men på slutet så travade och galopperade jag lite och efter det blev han lite mjukare. Skulle ha gjort det direkt istället! Det var ju lite lustigt att jag längde stiglädern ungefär 6 hål, haha. Det blev föresten inga bilder igår, vår kamerakvinna fick vara veterinärassisent istället.

När jag sen skulle fixa alla saker i stallet tog det en himla tid, jag var inte allt för organiserad, sprang fram och tillbaka massa gånger. Idag hade jag däremot ett mycket bättre upplägg på det hela, red inget idag. Var bara ut i hagen och kollade benen, skorna och klappade på honom :)


Var in på Bettys blogg och stal den här söta bilden på Minne, såg då att hon klagade lite på mitt uppdaterande om hur det går för mig. Haha, måste alltså bättra mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0