Träning, träning

Hej hej,

igår red jag en fin valack, det är en ny bekantskap som jag håller på att utveckla. En riktigt fin kille som det krävs lite träning för att klura ut helt. Men igår fick jag hjälp av Anneli och jag är riktigt nöjd. Måste lära mig att tajma in mig på honom lite mer, fick några onödiga avbrott till trav från galoppen. Fast det var ju bara andra gången jag red honom så det finns ju möjligeter för allt att bli bättre :)

Idag skulle Per till just det stallet och sko så då passade jag ju på att åka med, fick sällskap ut och vi red ut en sväng. Bara lite lätt i skritt och trav, kändes jättebra att få rida honom två dagar i rad. Hann även med att pyssla både med hästen och lite i stallet, perfekt. Ska höras av med hans ägare i helgen för att planera mer ridning till veckan, ska bli så kul att prova hoppa med honom snart :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0