update

Hej!

Det var några dagar sedan det hände nånting här, men jag har inte haft så mycket att dela med mig av. Dagarna har passerat utan att jag gjort särskilt många knop, har försökt komma ut och röra på mig lite tillsammans med den överaktiva hunden. Varit i stallet och pysslat lite med hästen, varit med Anneli på några lektion. Måste försökta att hålla igång lite med det. Förra veckan hade jag faktiskt två lektioner helt ensam då Anneli var ledig. En grupp med nybörjare och ryttarsatsningen, det kändes riktigt bra. Var supernervös innan men det släppte allt mer eftersom tiden gick, kul :)

Igår fick jag chansen att låna en häst och vara med och hoppa i onsdagsgruppen, det var Johanna Wahlberg som tog med sig två hästar och lät mig låna en. Jättekul! Har verkligen saknat att få hålla igång och träna. Fast det var ingen liten häst jag hoppade upp på, Gertrud 8 år, ca 1,80 cm. Hihi, var som en liten knatte där uppe. Hon var riktigt rolig att rida, lätt och fin i munnen och efter en stund riktigt mjuk i kroppen. Hon var lite spänd på hindren i början och gjorde några riktiga dundersprång, fick knipa mig kvar för glatta livet ;) Behöver jag nämna träningsvärk i insida lår idag? Men hon började slappna av ganska snabbt ändå och jag är jättenöjd, det var ju ändå första gången jag red henne. Hade önskat att få fram henne liite med för skänkeln bara. Men vad roligt det var! Några språng på slutet kom med på film som Elin i vanlig ordning klippt ihop och fixat till.


mina annars ganska långa ben var rätt så korta på den här damen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0