På den sista dagen av den första månaden

Idag åkte jag ut till Bredsjön och red, hade sån tur så jag fick med mig min kompis Elin också! Red herrn i paddocken som var skottad så fint - härligt. Det gick ganska bra, fram tills vi skulle galoppera, han har liksom helt egna åsikter om vad ett bra galoppjobb är, enligt honom ska de vara ovan mark. Själv tycker jag ju att det är trevligt att kunna rida på lite volter och jobba med tempo, ställning och liknande. Så våra åsikter går isär där ;) Men vi kämpade på, är ändå nöjd till slut, det blev lite bättre och jag hade som tanke inför ridningen att jag skulle försöka komma ner mer i sadeln i galoppen. Eftersom han är lite skuttig och busig så halvstår jag helst hela tiden, men jag lyckades ändå mycket bättre idag än tidigare :)

Efter galoppen är han också lite svår att hitta en lugn avslappnad trav på, då far han gärna iväg i sitt eget tempo och spänner till lite. Jag åker ut dit imorgon också, tänkte se hur han är dagen efter när man jobbat lite med honom och hoppas att vi ska kunna få till det ännu bättre.

Fortfarande så behöver vi komma ihop oss lite bättre, eller jag måste som "rida in mig" på honom. Hitta tajmingen på när jag kan lägga på skänkeln i galoppen utan att han byter eller far iväg och så vidare. Men det känns lite bättre varje gång jag rider honom så jag är nöjd :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0