Min favorit!

Min absoluta favorit ifrån helgen är fransmannen Olivier Robert som tillsammans med Bell Rock vann Derbyt.
 
När han gick i mål så visade han så mycket gläjde och framförallt glädje mot sin häst! Jag fick riktiga rysningar och när han gick i mål felfri i omhoppningen och hade vunnit så släppte han allt och bara lät hästen galoppera runt med tyglarna hängade på halsen, han sträckte upp armarna som om han flög och sen klappade sin häst överallt. Då fick jag en tår i ögat, hehe.
 
Segerbild! - jag lyckades inte hitta någon bild som gick att lägga in här. Värt att kolla på :)
 
banan går så att man hoppar ut ifrån arenan, galopperar runt bakom läkatren vi satt på. Upp för en kulle och kommer ner här på andra sidan om läktaren, efter nedhoppet är det två galoppsprång till en lättriven grind!
 
precis framför våra platser hoppades den här stoora oxern med naturbommar - jag säger bara respect! Dessutom tycker jag att det var lite kul att jag fick den här bilden med min mobil :)
 
Derbyt är nog min favorit ifrån helgen överlag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0