Besvikelse

Hej,

idag var jag verkligen helt inställd på att rida - regn eller ej! Åt middag med Per efter jobbet och hoppade sedan i ridkläder och hjälm, gick ut till hagen och hittade tre genomblöta hästar som skakade. Så nej, det blev ingen ridning idag heller. Hade ju inte hjärta att tvinga ut honom när han var så blöt och ledsen. Istället fick allihopa gå in vid 18-tiden och äta hö. Eftersom jag dessutom är lite fånig så fick Datte ha ett fleecetäcke på sig en stund. Imorgon har jag bett att om det regnar så ska han få ha täcke på sig, så imorgon blir det ridning i vilket fall som helst! :)

Städade och pysslade lite i stallet en stund sedan så hjälptes vi åt att sätta upp stolpar till en av sommarhagarna, även om vädret är piss så får man försöka förbereda inför bättre tider ;) Baxter har hoppat klubbhoppning med Emelie idag också, jag var på stallet innan jobbet och hjälpte Rebecka men hann inte stanna och kolla på Baxter. Det var synd, men jag fick rapport från Helena efteråt som berättade att han varit halvknäpp och bockat mer eller mindre hela banan igen - det har vi ju varit med om förrut, haha!

Nu tänkte jag börja göra natten, försöker vara duktig och sova på kvällarna eftersom jag jobbar ungefär varendaste dag så är det iallafall skönt om man är lite pigg och kanske till och med hinner vakna ordentligt innan det är dags att åka iväg till jobbet.


Såhär mysigt hade vi det idag när vi fixade med hagen, Per har vinterhandskar och mössa på sig :p Självklart hjälpte världens bästa "fixarhund" till, hon röjde med alla pinnar som låg i och utanför hagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0