Longering och tömkörning

Hej hej,
 
jobbade 0845-1915 idag. Gick ut till stallet direkt när jag kom hem, Per hade mockat och fixat med hö och vatten redan vilket var mycket skönt! Började med att tömköra Datte en sväng i pojkarnas vinterhage. Det var ett tag sedan jag tömkörde nu så jag var inte världens smidigaste chaufför, men det är jätteroligt tycker jag! Och nyttigt, jobbade mest skritt och en del trav. I skritten försökte jag ändra på formen och tempot en del, lägre form med längre steg och högre form men lite kortare kvicka steg. Travade både på spåret och volter, försökte göra lite tempoväxlingar i traven men lyckades inte hålla ett jämt stöd i tömmarna utan dom blev lite glappa så det gick inte superbra. Gjorde lite skänkelvikningar i trav längs spåret också, det gick riktigt hyffsat! Tappade kontrollen på ytterbogen någon gång bara. Ska tömköra lite mer framöver, när jag har fått bättre koll på grejerna så kan vi hålla till lite på ängen också men jag håller mig inom staketet ett tag till ;)
 
Sen tog jag och Per in Clarius, i tisdags när vi tog in honom kunde han verkligen inte uppföra sig! Han blev galet uppspelt över hästarna i hagarna utanför stallet, framförallt Carolina då som han tycker är en riktig läckerbit. Att hon dessutom brunstar så fort hon ser en häst av det manliga könet gör ju inte saker och ting lättare för lilla Clarry :p
 
Idag skötte han sig dock exemplariskt! Han gnäggar ju och blåser upp sig men det tycker jag man får acceptera med en 3års hingst som bara bott tillsammans med sin lillebrorsa hela vintern. Vi borstade och pysslade lite i stallet och sen fick även han gå bort till vinterhagen för lite longering. Det är ett tag sedan vi gjorde det med honom nu men det var ändå som att en pollett trillat ner. Kul, kul, kul :)
Datte påväg tillbaka till stallet efter avslutat pass :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0