En labradors list

En labrador, kanske världens vackraste djur. Det finns nog inte ens en häst som är lika vacker och söt som Happy, det gör nästan ont i mig när jag tittar på henne. Hon är fantastisk. Kan man ens gilla ett människobarn lika mycket?

Men jag har nu kommit på att jag är bedragen, lurad. Egentligen kanske jag borde vara sårad och ledsen över det hela, men det känns faktiskt inte så. Happy älskar nog egentligen inte mig, hon är nog kanske inte vacker på insidan? Jag har kommit fram till att labradorer är kanske världens smartaste djur! Det finns nog inget annat djur i världens som är så vansinnigt äckligt, men som ändå blir överösta med kärlek och blir så väl omhändertagna. Dom låtsas nog bara gilla att hämta pinnar och bollar för att göra oss människor glada en stund, för att sedan återgå till sitt livs kall, äta snusk!

Happy äter ju precis vad som helst, och gärna bajs. Om hon spyr så är hon inte det minsta bangen att äta upp den spyan igen, för hon vägrar gå miste om något ätbart. Helt plötsligt så vill jag köpa hem otroligt otäcka och stinkade likdelar från andra obehagliga djur för att behaga den lilla otäckingen som bor hemma hos mig :p

Men vad ska jag göra? Hon får vara, nästan, hur äcklig hon vill - jag älskar henne gränslöst i vilket fall som helst! Och hur kan man låta bli, när något ser ut såhär?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0