Klubbhoppning

Idag var det klubbhoppning och Helena anmälde mig och Baxter för att han skulle få lufta sig lite på hinder och ha lite kul - och det hade han! Skulle ha tagit något skutt med honom i början på veckan men eftersom jag fick hoppa in och jobba. Så inför dagen hade vi inte hoppat på ungefär 3 månader.

Han var iallafall väldigt glad och lite tokig. På framhoppningen for vi mest bara runt och jag försökte förstå vad han hade för gångart, det var mest bara hopp och studs :P Jag var först i vår klass så jag gick in på banan direkt medans dom höjde hindren så han fick kolla runt lite, det kändes som en bra ide för han for runt och tokade sig en hel del där inne. Banan fortsatte i ungefär samma stil, han hoppade mest bara upp och ner och tänkte inte så mycket framåt. Så det var bara att jobba på att få fram honom, efter tvåan så la han verkligen i handbromsen och studsade på, fick lägga en volt där. Han lyckades även med att ta av sig båda framskorna där inne - tur att vi har en egen hovslagare som ryckte ut och slog på dem innan han fick gå ut i hagen igen och vara en nakenfis de sista timmarna :)

Dom på banan fnissade rätt mycket åt honom när vi red så jag tog bort ljudet, och kom på att ha en lite skojig låt till :)


Kommentarer
Postat av: LinaH

haha vilken härlig låt , och att du alltid lyckas ha de där speciella hästarna och du ser lika lugnt ut i alla lägen :P

2012-03-11 @ 14:49:55
URL: http://misstyndero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0