Leran är här

Hej hej,

dåligt med uppdatering nu. Men jag är ju olycklig och känner att det är så trist när det händer så lite på hästfronten.
Praktiktiden var ju en underbar tid, då var det fart - både med hästar och bloggen. Där nere i köket pendlar jag mellan lycklig och olycklig också, när det går framåt och händer saker bli jag överlycklig. Sen står det helt still och vi måste vänta (...på andra människor) då vill jag bara gråta. Har iallafall lärt mig en sak - man ska fanimej kunne precis allting sjäv!

I vilket fall som helst så anlände en miljon kartonger hem till oss idag :) Svårt för en sådan som mig att hålla sig ifrån att slite upp allihopa på en gång för att se vad som finns där i. Har även varit en sväng på skolan idag, försökte lära oss massa saker om blodtryck, puls och sådana saker. Sådana saker som gör att jag sitter hemma i soffan nu och tänker på hur jag andas och på mitt stackars blod som måste svischa runt, runt heela tiden. För att inte prata om det stackars hjärtat, det får ju aldrig vila - inte ens på natten ;) Och nu när jag vet allt det här, jag älskar ju chips. Men mitt stackars hjärta då?

Per och Happy var med till stallet en sväng också, mockade åt Braxen och spolade av de leriga benen. Tänk vad lyxigt och fint det vore om alla kusar fick benen spolade när dom kom in från hagen - i travstallar spolar personalen benen på alla hästar när det är lersäsong. Kanske vore något att framföra, frågan är bara om jag är tillräckligt bra sprinter för att ta mig därifrån sedan ;)

Imorgon är planen att jag ska skritta ut med Baxter, hoppas det blir sol och fint!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, spola benen på Dattemannen du ;)

2012-03-27 @ 14:37:03
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0