Redan slut på onsdagen?

Hej hej,

igår var jag alltså ute med herr Baxter i skogen på en skrittrunda. Som vanligt var han lite spänd direkt när jag satt upp och hade lite sadelgjordstvång, men det gick över strax efter att vi kommit runt hörnet på stallet. Så sjukt härligt luft ute! Det rycker i sommarnerverna ;) Fast han var ju lite rolig också, livrädd för de minismå snöhögarna som låg kvar på några ställen - har han missat att han levt i snö de senaste månaderna? :p Även fast jag bara skrittade på försökte jag att hela tiden tänka på att dra tillbaka axlarna och hålla armbågarna in till sidorna.

Idag har jag haft en mycket produktiv dag! Direkt när vi klivit upp gick vi ner i köket och började fixa, Peter var också här och hjälpte till, fast efter en stund kände jag mig överflödig så jag gick upp fixade disken, dammsög och torkade golven - skönt! Jobade på med tvättberget som tagit över hela biljardbordet så nu ligger det massa rentvättade saker på sin plats i skåpen. Sen åkte jag in till Birsta med mamma och Hasse för att köpa några elsaker som pappa behövde. Så nu ikväll har det varit fullrulle här och vi har satt stommarna till alla underskåp längs ena väggen! Äntligen känns det som det börjar hända stora saker :D Har även varit ute på en liten promenad med alla hundarna, och Happy passade på att ta årets första dopp i ett riktigt äckligt surhål, samt borstat lite på Carolina och Jätten medans dom stod ute i sina hagar och käkade lite lunchhö.


härligt!

Imorgon kommer det bli paus i byggandet då Per och Peter ska iväg hela dagen, men jag har ändå skola och på kvällen passar jag på att försöka stilla hästnerven lite. Åker upp till stallet tillsammans med Elin för att sköta om Baxter och titta när hon den lyckans osten ska rida istället för Vickan på ryttarsatningens hopplektion. Jag kommer säkert att få sköta någon kamera och sådana saker :)

Men, den verkligt stora frågan för dagen - hur fan kan det vara torsdag redan imorgon?? Det var ju nyss måndag.. jisses..Och hur kan det komma sig att trots allt vi har hunnit idag har jag ändå lite ångest över att jag inte gjort mer saker?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du kommer inte ihåg det, men Pelle sa alltid nåt i stil med "Hinn du göra allt du har tänkt - då har du tänkt för lite"

2012-03-29 @ 10:08:19
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0