Bra dag

Idag hade jag och Datte ett stort framsteg igen! Satt upp på en häst som var helt cool och som var avspänd mest hela tiden :) Hade egentligen tänkt rida runt Stora Bandsjön men det blev lite tajt om tiden med middag och köksarbetare. Så vi knatade på runt här hemma, tänkte först bara skritta och kanske kunna komma till lite jobb i skritten om han var lugn. Men eftersom han var så pass bra så blev det både lite trav och galopp på skogen, kom till hyffsat arbete också. Bytte bett på honom idag, hoppas det var okej Jenny, han fick ha ett tredelat som innan fast med rörliga bettringar istället för dom fasta. Eftersom han varit så stark så ville jag ha ett bett som gick att röra på lite mer.

Kändes otroligt kul att han hittat ett litet lugn och såhär i efterhand så är jag nöjd att det blev en lite kortare sväng här hemma istället för den längre för där skulle han säkert ha spänt till mer. Vi tar nog den svängen i helgen då jag är gräsänka och förhoppningsvis kommer ha mycket tid!

Han är väldigt rolig med att han verkar bli akut törstig när vi är ute och rider, han har flera gånger i skogen stannat såfort han fått syn på ett stort vattendike och velat dricka. Samma sak idag, han har hitills haft mer än halva hinken kvar från natten och dom har ju alltid vatten ute. Knäppt :p Idag när vi kom över stallplanen hos pojkarna stod deras hinkar ute i väntan på att bli uppfyllda och då ville han genast dit, tyckte synd om honom så jag sadlade av i hagen så han skulle kunna dricka direkt. Vi tog borstningen nu vid insläppet istället :)

Har även hunnit med att löshoppa hingstarna och låtit dom beta en liten stund, Carolina betade lite hon också innan vi gjorde godnatt där ute. Nu blir det snart godnatt här inne också, imorgon ska jag träna för Anneli på morgonen med Rick och sedan direkt till jobbet.

Per tog en bild på oss med mobilen.. men det blev ju en mini bild. Besvikelse.. Men man såg ju iallafall det fina vädret :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Helt okej :)

Tror att det där med vattnet är en tvångstanke hos Dattemannen, han har gjort så jämt tror jag...

2012-05-25 @ 16:25:23
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0