Fredagsbloggare

Hej hej,

det kanske är min nya grej att bara blogga på fredagar? Vi får se!

I vilket fall som helst så har jag äntligen varit ledig idag, har jobbat varenda dag sedan förra fredagen. Började med att kliva upp och åka och rida för Anneli, fick ha världens tuffaste Frasse igen. Idag kom vi ett snäpp längre än förre veckan och jag fick honom ännu rundare i formen och bättre i sidorna! Riktigt roligt :) Red skänkelvikningar på diagonalen, fatta galopp på spåret, avbrott och in på andra diagonalen igen. Gick helt okej att flytta undan vänster skänkel men betydligt sämre undan höger där Frasse hade andra ideér än mig. Men allt som allt är jag ändå väldigt nöjd. Dessutom kom jag ihåg att stretcha efteråt så jag hoppas benen kommer vara piggare imorgon än förra lördagen.

Efter ridningen så kom ElinP upp till stallet för att frisera en unghäst inför 3-års testet. När hon var klar så bestämde vi oss för att umgås ett tag. For runt lite i stan, köpte nya Roeckl handskar, sporremmar och sporrskydd. Och ett par nya vårskor! Landade hemma på Storberget en stund och då kom vi på att Himlabadet lät som en bra idé. Packade ihop lite badkläder och susade iväg. Vi spenderade ett par timmar där i äventyrsbadet och relaxen, grymt kul och skönt.

Åkte skojiga kanor och simmade i strömma strömmar, sen basta och bubbla. Maten var däremot verkligen ingen höjdare, så det var lite synd. Efter att få ha skömt bort sig lite var det dags för åtaganden, knatade i regnet till Granlo där vi mötte upp pappa och hoppade på bussen till travet. Där var lilla mamma som vi tog med hemåt lite senare.

Har haft en riktigt kul och skön dag, dock känner jag mig inte riiktigt redo för att jobba imorgon igen men det ordnar sig nog! Ska försöka att samla mod och berätta om en spännande sak här framöver.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0