Torsdag

 
Idag har varit en helt okej dag, har kollat på 6-åringarnas första hoppning och 5-åringarnas andra omgång.
Det är ett par hästar hemifrån som är med, en var jättespänd igår men felfri och fin idag. Den andra hade ett ner igår men felfri idag och klar för final, kul :)
Har träningsvärk sedan ridningen igår som gick sisådär, men jag fick ut och röra på mig idag också. Red en av körhästarna som heter Burrito, men är även känd som Burren, han är nästan liten som en ponny och väldigt charmig. Red tillsammans med Karin som hade Isur på täckta banan, skönt eftersom det regnade. Men Burren är inte det hetaste direkt så avsaknaden av ett par sporrar var ett faktum, men vi kämpade på en stund och blev båda svettiga, han är megalurvig och jag är riktigt ur form ;)
 
Efter ridningen tittade vi på ännu mer hoppning och även en liten sväng med dressyr, nu är jag hemma och ska försöka göra något vettigt en stund. Beta av någon uppgift och sådär, har filmat och fotat lite idag så jag ska dela med mig lite av det också.
 
Innan jag åkte hem för dagen så var jag ner till stallet och bytte täcke på Burren, var såklart också tvungen att gosa liten med Fläcken. Han har lite ledigt den här veckan på grund av Breeders, tror det är skönt för hans lilla huvud att få smälta saker och ting - för mitt huvud också för den delen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur fräckt är det inte med en täckt bana! :)

2012-10-04 @ 21:47:05
URL: http://elinnordmarks.blogg.se
Postat av: mattemia

som trogen läsare av din blogg, kan jag bara säga Tack! det är så kul att läsa om vad du har för dig. Kram

2012-10-05 @ 09:34:40
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0