521 kg fläckar

Söndagkväll, stallturen är nu avklarad och jag kan se fram emot 5 helger lediga från stalltur. Känns rätt skönt :)
När vi var färdiga med allt i stallet tog jag och Karin hand om vår fläckiga vän Hidalgo. Han fick bli lite friserad, bekanta sig med duschspiltan där vi också passade på att skura hans vita ben lite och så gick vi upp till vågen och kollade statusen - 521 kilo väger han. Nu ska jag försöka vara duktig och ta reda på ren tvätt som är utspridd över min säng, samt fixa med en matlåda tills lunchen imorgon, det blir nog fiskpinnar!l
Idag dök den här lille vännen upp utanför Karins place, jag döpte honom till Rufus. Hoppas hans mamma håller lite bättre koll på honom ett tag till så han hinner bli stor och stark innan han ska möta den stora världen helt ensam.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0