Dagarna går

Det är snart en hel månad sen jag åkte hemifrån. Egentligen förstår jag ingenting, känns som det var igår vi började skolan, samtidigt som det var en evighet sedan jag var hemma. Knäppt!
Iallafall så jobbar vi vidare med unghästen, han har nu travat med uppsutten ryttare för första gången, jag höll i snöret och Karin red. Än så länge sköter han sig ypperligt - hoppas det fortsätter hålla i sig! Han har även varit ute och lösgalopperat på täckta banan och idag introducerades tömkörning. Han tyckte det var helt okej med tömmarna på rumpan och hela det kittet, men när Karin senare försökte ta sig längre ifrån honom och han förväntades gå ensam längst fram med mig i linorna där bak blev han lite klurigare. Men med en Matilda som smackade på så farten hölls uppe och när jag var på hugget med att förekomma honom där han försökte sig på egna ideér så gick även det riktigt bra :)
 
I den teoretiska delen har vi en hel del saker på gång, jag har ju tidigare visat våra kreationer inom matsmältningssystemet. Ett arbete om utfodring i Framkrike är på gång och disskusionsunderlag om det vi gör med unghästarna rullar på vecka för vecka.
 
Och dessutom måste man sova, massor! I söndags gick jag och la mig 20 över 8. Inte så festligt med väldigt skönt. Imorse var jag i stallet 0630 och kom hem strax före 17. Imorgon är det samling i stallet kl 07. Dags att krypa ner snart.
 
Alla tre unghästarna i gruppen tillsammans med tisdagens ryttare :) Alla tre blev travade uppsuttna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0