Funktionär

Idag har jag varit funktionär här på Flyinge, det är semifinal för de 4-åriga hästarna som äger rum. Blev mycket förvirrad när jag fick höra att min uppgift var att vara ringmaster - vad fasen är det? Men det hela klarnade under dagen, jag och en tjej till såg till så att ryttarna kom in från framridningen till framhoppningen och från framhoppningen till banan. Det rullade på ganska fint tycker jag :) Fast en viss förvirring uppstod såklart, det var en manlig ryttare som hade ganska roligt åt mitt svar när han frågade mig om han kunde gå till banan, - nej, jo, ja absolut! Kul att man kunde göra någon glad :P Imorgon är det någon form av final från dagens resultat, men inte den stora finalen av breeders. För den går första veckan i oktober här på skolan, då ska vi ha lektioner på läktaren tillsammans med våra expertlärare - det ska bli kul :)
 

Några bilder från dagen, jag och min norrlandskompis Karin imorse kittade i Flyingeoutfit och redo för dagen! Karin kanske något piggare än mig ;) En vy från min funktionärspost, startlista och en walkietalkie som jag blev utrustad med och så till slut dressyrbanan som vi byggde upp i Craawfordhallen som ska användas imorgon. Känner mig tryggare med min uppgift imorgon - stå på banan!

Kommentarer
Postat av: mia

Jojo Ringmaster! det låter fint det. Nu har du nog kommit upp dig i "smöret". Så roligt att du delar med dig av dina Flyingedagar - Tack å Kram

2012-09-14 @ 07:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0